fredag 24 februari 2017

Tema loppis

Denna månads utmaning i Monthly Makers är tema loppis och jag måste säga att det har inte direkt gått smidigt att komma på vad jag ska skapa. Har en hel del loppisfynd, men de är fina som de är utan att jag behöver dit och dutta på och förändra något. Men nu kom jag på att jag faktiskt kunde målade över en kilram med duk som jag fyndat vid ngt tillfälle, och så gjorde jag en egen målning. Det blev en tavla som ser ut så här:



Sen måste jag bara visa den här väggljusstaken som jag inte har gjort själv, utan köpt på 90-talet någon gång. Det är en kvinna som har gjort den av en sadel till en gammal tröskmaskin.

1 kommentar:

  1. Vilken genialisk ljusstake! Är besatt av återbruk och älskar när man tar tillvara på sånt som är flera generationer gammalt. Kanonbra idé att måla om loppistavlan, jag arkiverar den idén i huvudkontoret. :)

    SvaraRadera